Uç Uç Böcecik...

Eskiden, t.v. nin ortaya çıkışının ilk yıllarında, bırakın izlediklerimizi, t.v.nin kendisi bile garip gelirdi. En azından benim için öğle. Küçüklüğünde, ekranın karşısında saatlerini geçirmiş, aynı kanala saatlerce bakmış biri olarak, birde kafasına t.v. düşünce tamamen kayış kopmuştu bende.

Hele izlediğim korku ve bilimkurgular bambaşkaydı. Gelecekte bunlar olacak bak derlerdi evimizin ileri gelenleri. Tabi o zamanlar bir çoğunun zaten olmuş olduğunu bilmiyorduk.(Cep telefonu, görüntülü iletişim falan söylentiye göre 80'lerde ortaya çıkmış, kullanılmaya başlanmışmış.)

Artık iyice işler çığrından çıktıktan sonra, yani bu renkli t.v.lerde, efekt kullanılan bilimkurgular yayınlanmaya başladıktan sonra, tamam dedim, adamlar geleceği görebiliyor. İleride olacakları bize gösteriyorlar diye düşünmüştüm.

O zaman ki aklımla (ki bana yetiyordu o kadarı), bu adamlar fikri ortaya atıyor, biliminsanları da bu fikri alıp geliştirip piyasaya sürüyorlar diye düşünmüştüm. Şimdi gelinen durumda artık bu düşüncem tamamen değişti. Bulunan, yapılan herhangi birşey beni şaşırtmıyor.

İyice komplo teorilerine dalmış olan ben, paranoyanın eşiğinde artık bu ikisinin ortak olduğunu düşünüyorum. Bilimadamları ne bulacaksa buluyor, bilimkurgu yazarlarıda bunu hafif hafif işleyerek beynimize sokuyor. Sinir hücrelerimize empoze ediyor. (Evet , evet kesin böyle oluyor.)

Gerçekten bilimkurgu yazarları yok mu? Evet var. Jules Verne bana göre bunların babasıdır. Ama onun yaşadığı dönem, ilk başta söylediğim gibi, bilimkurgunun bilime malzeme verdiği dönemlerdi ve bu geçmişte kaldı. Artık böyle düşünüyorum.

Acayip teknolojiler, uzaylılar vs. bunların hepsinde bir yere geldik de ürkmeyelim diye bize birden söylemiyolar da, böyle bilimkurgularla alıştırmaya, olağanlaştırmaya çalışıyorlarmış gibi hissediyorum.(Sonra sokaklarda g.tü yere yakın yeşil adamlar görünce yabancılık hissetmeyelim, kendimizden huylanmayalım diye.)

Bu kadar uzun bilimkurgu muhabbeti yaptıran ne? Ne söyleyeyim, vakti zamanında adamlar böceklerin sinir sistemlerine(ki gelişmiş vs. bir sinir sistemi yok) elektronik devreler takıp hayvanın uçuşunu simule edip, kontrol etmeyi başarmışlar ve şimdide robot sinek yapmışlar.(Artık heryerdeler, allaaam nooluyo). Evet bu. Gördüğünüz gibi sinek küçük ama her zaman mide bulandırıyor.

Aynı bilimkurgucuların ve t.v. nin bana öğrettiği birşey daha var ki, bunu "Dev Robot Böcek" meselesinde de söylemiştim.

En iyi robot mutfak robotudur. (Bunu bana yapmayacaktınız olm, hele bir robot göreyim yolda "daşlamassam" milyon dolarlık aleti ne olayım)

0 kere laf edildi:

 
Related Posts with Thumbnails
© 2009 - Bir İnsanı Sevmekle Başlar Herşey.. | Free Blogger Template designed by Choen

Home | Top