Şimdi Okullu Olduk, Sınıfları Doldurduk...

Şöyle bir geçmişe bakıyorum da önceden öğretmenlik, doktorluk, mühendislik toplum nazarında çok prim yapan mesleklerdi. Herkes oğlu bunlardan biri olsun, parası olmasa da gururu olsun isterdi, kız aileleri de kızlarını bunlardan birine yamamaya çalışırdı, ilerde geleceği kurtulsun diye.

Şimdiye gelirsek, artık bir önemi kalmamış gibi duruyor bunların. Kimsenin umrunda değil. Mantık yine aynı işliyor çoğu ailede, kızı zengin kocaya verelim, topyekün kurtulalım mantığı. Bir farkla artık paranın nereden geldiğini umursamıyor aileler. Olsunda nasıl olursa olsun.

Ha ta buralara kadar neden geldim nereye bağlayacağım, şu son üniversite sınavından beri, bilmem dikkat çekiyor mu çok fazla kontejan açığı var. Son kayıtlardan sonra 100 bin küsür kişi başvurmamış. Bilmiyorum belki bunların bir kısmı istediği bölümü tutturamamış seneye bırakmıştır. Beni ilgilendiren, olduğundan şüphelendiğim diğer kısmı yani okuyup da ne olacağım ve nasıl okuyacağım diyenler.

Okuyup da ne olacağım diyenleri bir derece anlayabilirim. Bu bir çeşit seçim ve hayatta kalma çalışması, tamam. Ya nasıl okuyacağım diyenler. Onlar için ne düşünüp, nereye ve nasıl hak vereceğim. Her fırsatta okur-yazar oranının arttığı söyleniyor, bunun somut işareti olarak da açılan (ki bana göre anlamsız) üniversiteler gösteriliyor.

Devlet üniversiteleri malumunuz. Parasız eğitim. Eğitim hiç parasız olur mu allah aşkına, nerede yaşıyorsunuz. En son harç paralarına yapılan zamları hatırlıyorsunuzdur. Nerede parasız eğitim, nerede çağdaşlaşma, medenileşme, aklı selimlik vs. vs.

İnsanların okuması için elinden gelenin yapıldığını düşünelim bir an. Müfredatların karıştırılmamış olduğunu, yeterli olanakların her okula sağlanmış olduğunu ve eğitim kurumları sayısının artmış olduğunu. Peki, ekonomik nedenlerden ötürü eğitim görememe meselesini nasıl halledeceksiniz. Ha ona başka bakanlık mı bakıyor? pardon...


Üniversite okuyup doktor yada öğretmen olmak için, daha önce doktor yada öğretmen olup para kazanması gerekiyor sanırım insanın. Ya da sadece belli bir kesimin okuyabildiği, elit bir toplum ortaya çıkacak. Ondan sonra konuşun siz yine sınıflar arasında uçurum var diye.

Bak hala arkasında başka sebepler aranıyor, bahaneler bulunuyor bu kadar kontejan açığının olmasının. Ekonomiden "sorunlu" bir bakan yok mu ?

0 kere laf edildi:

 
Related Posts with Thumbnails
© 2009 - Bir İnsanı Sevmekle Başlar Herşey.. | Free Blogger Template designed by Choen

Home | Top