Açılamadım...


Bu açılım meselesini her aklı selim vatandaş gibi bende anlamadım. Nedir, ne oluyor, plan ne amaç ne? Yok. Acaba ben mi birşey kaçırdım diye düşünüyorum.

En son dağdan inenleri izledim televizyonda. 34 kişi. İyi güzel indiler de gerisi nerede ve amaç ne?

Kafamı kurcalayan bir iki mesele var aslında. Unutmadan ekleyeyim dedim. İlki dağdan inme meselesiyle ilgili. Devlet o kadar yaptırım uygulamaya çalıştı, yeri geldi bombaladı. Adamlar azıttıkça azıttı, sonra birden dağdan indiler. Bu konuda, İmralı da beslenen tiplemenin payı olduğu söyleniyor.

Şimdi mesele şu; devlet onun ne haritasını ne de şahsını umursamadığını söylüyor. Ama ordan gelen talimatla bu adamlar iniyor ve bunun böyle olduğu da üstüne basıla basıla söyleniyor. Bunun amacı, o adamı zorla bu sürece dahil etmek mi acaba? O demezse biz kılımızı kıpırdatmayız, kendi başımıza karar alamayız, bu partiyi de öylesine spor olsun diye kurduk mu denmek isteniyor?

Malum partiye dava açılıp kapatılmaya veya vekillerinin tutuklanmaya çalışılması da acaba, sürecin ilerleyen kısımlarında elde edilmesi umulan olumlu sonucun (ki sanmıyorum olsun) paylaşılmasını önlemek mi ? Sonuçta bu adamlarda dağdan inenlerle aynı suçtan, terör suçundan kovalanıyor.

Kafam takılan ikinci mesele de bu inenlerin sorgulanma süreci. 24 saat içinde hemen yargılanıp, sorgulanıp serbest kaldılar. Soru işaretleriyle dolu benim için. Bu ülke de kim 24 saat içinde sorgulanıp, serbest bırakıldı. Meşhur baklava çalan çocukları hatırlıyorsunuz. Şu hıza bakarmısınız. Kaldı ki bu adamlar terör örgütü üyesi. Mümkün değil bu kadar sürede bu kadar basit bir şekilde serbest kalmak. Heleki diğer tarafta, 1 yıldır, aynı suçtan, terör örgütü kurmak ve üyesi olmak "şüphesiyle" halen hapiste bekletilen onlarca "Ergenekoncu" varken.

Gerçekten neler olduğunu, nasıl anlaşmalar yapıldığını anlamak mümkün değil. Çelişkilerle dolu bu devlet, iktidar vs. işleri. Tabi "bilene" bırakmak lazım.

(Daha Deniz Feneri'ne gelmedim bile. Aydınlatmayan fener mi olur?)

0 kere laf edildi:

 
Related Posts with Thumbnails
© 2009 - Bir İnsanı Sevmekle Başlar Herşey.. | Free Blogger Template designed by Choen

Home | Top