İçmeyelim de besleyelim mi















Sigara yasaklanıyor ey sevgili okur. 19 Temmuzdan itibaren herhangi bir yerde sigara içilmeyecek, içilemeyecek. İnsan sağlığını düşünesi tuttu devletin. Şöyle bir bakıyorum da, daha önce eşi benzeri oldu mu acaba tarihte. Dikkat ettin mi okur şu son günlerde nasıl patladı çevrecilik, halk sağlığı falan. Sanki dünya son bir yıldır kirleniyor, insanlar da sadece sigaradan zehirleniyor.

İster istemez insan kıllanıyor, öyle deme sevgili okur. Acaba bunun altında da bir rant amacı olabilir mi? Tabii ki olabilir dediğini duyar gibiyim okur. Hatta içinden bağıra bağıra bütün sistemler ekonomiktir dediğini bile duyar gibiyim.
Üretim mantığına bakarsak, haklısın tabiki çalışacak daha çok insan gerekir değil mi? O yüzden halk sağlığı minimum da olsa düşünülmesi gereken birşeydir. Peki bütün dünyadaki üreme kaygısı nedir acaba. İnsanlar, damızlık gibi çocuk yapmaya yönlendiriliyor. Bütün milletler de ( istisnalar bozmaz, Çin ve Hindistan bu orantıyı bozuyor) böyle bir eğilim var. O zaman halk sağlığı düşüncesi ortadan kalkıyor sanırım.

Başka ne olabilir diye düşünüyorum sevgili okur. İnan çok uğraşıyorum, geçerli bir sebep bulmak için. Beni düşündüklerini bilmek istiyorum okur, anlıyormusun, çok yalnızım be okur..... Düşünüyorum da bu kadar halk sağlığını düşünen bir devlet neden sigaranın ülkeye girişini yasaklamaz ki? Madem o kadar tehlikeli. Serbest piyasa diye fısıldadığını duyar gibiyim sevgili okur. Sanırım haklı olabilirsin. Ticareti bu şekilde engellemek olanaksız tabiki. Ama öte yandan bir halk sağlığı söz konusu. Vatandaşın sağlığını düşünmek, sigaranın ülkeyi girmesini engellemek için yeterli bir sebep gibi gözükmüştü bir an, birde içersen ceza kesicekler. Senin iyiliğin için, sana ceza kesicekler. Yaramazlık yapan çocuğu tekme tokat döver gibi. Bir daha yapmasın bu onun iyiliği der gibi.

Ha bu arada birde cezalar var tabiki. Açıkcası hem satıp, hem ceza kesmek; bunun altında bizim bağımlılığımızı yada zevkimizi yada rahatımızı yada zayıf noktamızı belkide sıkıntımızı paraya dönüştürmek çabası olmasın. Zaten satabilecekleri neyimiz kaldı ki sevgili okur. Tamamen bir insanı satamıyorsun, fiziki herhangi bir işlemi yasal olarak yapamıyorsun çünkü demokrasi ve insan hakları önlerini kesiyor. Bu konulara da sonra değinmek istiyorum. Bazı durumlar için bu iki kelimenin nasıl bir sığınak görevi gördüğü konusunda.

Neyse biz yine asıl meselemize dönelim. Bir yandan ceza kesip bir yandan da yasal olarak satışını yapmak akıllıca değil mi? Sana da Nuri Alço filmlerini hatırlatmadı mı bir an. Tamamen benzemese de, bu psikoloji önce alıştır sonra parayla sat gibi bir şeye benziyor. Birde memleketimizdeki vergiler kafamı kurcalıyor sevgili okur. Kusura bakma derdimi bir tek sen dinliyorsun sana döküyorum içimi. Umarım sıkılmıyorsundur. Neyse, bu vergiler beni düşündürüyor sevgili okur. Biliyorsunku alkol ve sigaradan acaip vergi alıyor ülkemiz. Peki sigara alımı azaldığında yada durduğunda bu vergiler bize nereden yansıyacak acaba. Merak içerisindeyim. Biliyorsun bir gecede ekmek 75 kuruş olmuştu, ha birde doğalgaza gelen senelik % 80 zam var. Hatırlasana okur % 18 indirim yapıldığında ne kadar sevinmiştik. Biraz düşününce aslında & 62'lik bir zamma sevinmişiz değil mi? Buna da şükür tabiki. Özellikle indirimnde yazın uygulanması çok işimize yaradı değil mi sevgili okur. Yazları pek soğuk oluyo ülkemiz, doğalgaz gideri çok oluyor. Saolsunlar hep bizi düşünürler.

Biraz da gerekçelerle ilgilenelim mi sevgili okur? Nooooooluuuuur. Saol. Uygar milletler de sigara içme oranı çok azmış sevgili okur. Bende birden şöyle düşündüm, bunun sigara içmemizin sebepleriyle alaksı olabilir. Mesela şu an bunu okuken neden sigara içiyorsun? Canın mı sıkkın? Bu halkın refah seviyesinden olabilir mi? Ben gitmedim ama filmlerden izlediğim kadarıyla oralarda yaşayan insanların sağlık güvenceleri, eğitim, iş durumları gayet yerindeymiş. Sırf bunu bilmek bile insannda bir sıkıntı yaratıyor değil mi? Sigara yada benzeri birşey kullanmak için bizden daha az sebepleri varmış gibi görünüyor. Az daha içki içmek yasaklanıp, içenler mimlenicekti hatırlasan okur. Eğlenmemize bize karışacaklardı az daha. Efendim? İçince rahat durmuyormuyuz? Hmmm. Sanırım haklı olabilirsin. Bende şunu düşündüm birden (bu gün aklıma da bir sürü şey geliyor, daha kahvaltı bile etmedim) İnsan doğar doğmaz böyle bir alkolün etkisiyle mi doğar? Yoksa insan karakterini yaşayarak, görerek, başına gelen olaylardan mı oluşturur? Sen hiç hakim ciddiyetindeve ağırbaşlılığında bir çocuk gördün mü okur? Demek ki doğuştan değil, yaşantı sırasında gerçekleşen bir takım olaylar bizim karakterimizi oluşturuyormuş. Demek ki bunun da bir sebebi varmış. Peki okur toplumsal bir ortak payda olması açısından, yani herkesi etkileyen bir sorunu ele alırsak (herkesin eşit derecede etkilenebileceği birşey olmalı ki ortak bir sonuç çıkarabilelim) mesela işsizlik. Kötü beslenme, eğitimsizlik, sağlık sorunları, adalet eşitsizliği falan gibi. Sanırım bunlar da toplumların bozulmasında, "sapıtmasında" ortak bir etken gibi görülüyor. O zaman içki içince çoğunlukla delirmezin genel sebepleri arasında bunlar da olabilir değil mi? Sorun gittikçe büyüyor hemen bitirmem lazım sanırım. Senide sıkmak istemem bu güzel saatte sevgili okur.

Diyeceğim odur ki okur, sanki keyfimiz çok yerinde ,acaaaip rahatız, derdimiz tasamız yok sırf zararlarını bildiğimiz halde pislik olsun diye sigara içiyoruz. Bize böyle davranıyorlar, çok alınıyorum sevgili okur. Sanki ben bilmiyorum zararını, ama içinden" pardon size ne " demek geliyor seninde gelmiyor mu? Beni bu kadar düşünme düşününce başıma kesin birşeyler geliyor demek gelmiyor mu içinden sevgili okur. Özgür irade meselesini saymıyorum bile. Bu iradeyi kullanabildiğimiz tek yer olan, kendi hakkımızda basit hükümler vermek gibi bir şeyi bile bizden almak istiyorlar. Yaw neden içmeyenler toplanıp bir yerlere gitmiyorlar da içenler toplumdan kürenerek atılmak isteniyor anlamış değilim.

Birde olayın IV. Murat'a dönmesin endişesi var, biliyosun yasaklar uygulayanlar içindir. Yasa koyucular her türlü yasaktan muaftır değil mi?
Yoksa ben mi yanlış biliyorum ? Her yasa gibi bununda açıkları olacak mı acaba yada bazı durumlarda alttan alta tolere edilebilecek mi ? "Bukadar da olu mu canım saçmalama sende amma paranoya yaptın ha" diyorsan "buda yanlış" diyorsan sevgili okur bende hiç birşey bilmiyorum.

Yazarken içtiğim 3 sigarayı, okuyarak benimle paylaştığın için saol okurum.

0 kere laf edildi:

 
Related Posts with Thumbnails
© 2009 - Bir İnsanı Sevmekle Başlar Herşey.. | Free Blogger Template designed by Choen

Home | Top